Orličan VT-16 Orlík
Historický výkonný kluzák VT-16 Orlík z počátku šedesátých let minulého století. Zkratka VT-16 byla označením pro sériově vyráběné větroně M-16 Standard z roku 1959. První sériový kus „Orlíka“, jak byl nově přejmenován, dokončili v létě 1961 v Orličanu n. p., Choceň. Orlík se postupně stal hlavním jednomístným typem větroně používaným v našich aeroklubech. Zde nahradil starší Šohaje a podobné méně výkonné stroje. Celkem bylo vyrobeno na 83 kusů VT-16, které pak pozvedly naše plachtění na vyšší výkonostní úroveň.
Technické údaje
rozpětí: 16 m
délka: 7,40 m
výška: 1,6 m
hmotnost prázdného letounu: 220 kg
vzletová hmotnost: 320 kg
max povolená rychlost 200 km/h
klouzavost 1 : 32