Zápis z informační schůzky o plánované stavbě hangáru.
Letecký klub, letiště Vysokov 27. 11. 2021, 10-12hodin
Seznam účastníků: Nutil, Seibrt, Glaser ml., Glaser, Koutský, Semerák, Hubáček, Škoda, Pirner, Rejzek, Kopta, Petráček, Šroll, Dudek, Knapovský, Meier, Štol, Štajnrt, Maňák, Veska, Vlček, Špiryt
Nutil
- náklady na vystavení stavebního povolení 140.000,- (navíc náklady na práci zaměstnanců a koupi lesa uhradil L. Černý) základy hangáru -problém splnit normy a statiku pro srovnání náklady na vybudování základů hangáru L. Černého cca. 1,6 mil
- základy -významná část investice
- způsob manipulace s letadly v hangáru -NE tunel, složitá manipulace s letadly (poslední nevytáhne sám); přednost vrata na přední delší straně
- celkově nabídek nekonečně mnoho -Některé drahé; některé nesplnily požadovaná kriteria (sněhové a větrné pásmo)
Petráček – je cena nabídek v elektronickém hlasování včetně DPH? -ANO
Šroll – má náš aeroklub v současné době nějaký úvěr? -NE
Nutil
- na výstavbu si budeme muset půjčit, finanční analýza zatím není zpracována
- ideální půjčka od členů, až po té zvážení komerčního úvěru
- s bankéři domluva, až budeme vědět kolik, připraví nám nabídky úvěru
Veska
- jsem pro stavbu hangáru
- dle mého názoru jsou členové sami schopni poskytnout půjčku
- začít stavět co nejdříve z důvodu zdražování
Nutil
- výbor na základě signálů od členů věří, že seženeme peníze mezi členy
- nejdříve musíme vědět, co chceme stavět
- hangárování v novém hangáru pro 6 letadel za 10.000,-/rok z důvodu většího komfortu při manipulaci
- výbor neřekl, že zdraží hangárování v ostatních objektech kvůli stavbě hangáru, ale současná situace do budoucna zdražení přinese
- základ hangáru-ztracené bednění, náklad cca. 200.000,-, nejlevnější varianta založení
- 1.řadu založí profi firma, ostatní dozdíme svépomocí
Bahník
- projednával s projektanty ve své firmě, nemají k takovému založení výhrady
- vnitřek podlahy – na 30 cm skrývky recykláž a na vrch asfalt, vyasfaltování přislíbeno sponzorsky
- skrývka pod hangár v současné chvíli hotova – uhradil L. Černý
- výjezdová plocha z hangáru – v úvaze plastové rošty, kalkulace není součástí nabídky v el. hlasování
Maňák
- nepovažuji za šťastný nápad vyšší cenu za hangárování v novém hangáru
- kdo půjde parkovat do nového hangáru?
- výbor navrhuje variantu pro 6 letadel – obava kvůli komfortu vytahování
- přimlouval bych se pro dražší variantu hangáru, ale snažší manipulace s letadly
Nutil – dražší varianta nese problém se založením-statik-drahé základy
Veska – lze do budoucna v nejlevnější variantě stavby vyměnit hadru za trapéz? -ANO, možné to je – zvolená plachta životnost 10-15 let
Petráček
- obava z výšky sněhové pokrývky-nelze čistit – Odpověď: střecha se čistí ze země dlouhými tyčemi (nelze chodit po střeše)
- návrh položit panely místo ztraceného bednění
Dudek – odhaduje cenu za betonové panely cca. 400.000,-
Petráček
- není fér vůči L. Formanovi, že pro jeho nově postavené éro není v tuto chvíli místo v hangárech
- do hangáru přibudou 2 nová letadla + 4 ze stávajících hangárů
Veska – výhoda, ubudou letadla ze stávajících hangárů, zvýšení komfortu při manipulaci
Hubáček
- do boku nelze postavit velkou odstavnou plochu
- lze využít plastové dlaždice na odstavnou plochu bez stavebního povolení -ANO
- lze i panely -ANO, ale problém s odvodněním, také bez stavebního povolení
- lze vrata v obou čelech? -NELZE, nevejde se na stavební parcelu, problém s odstupem od Lukášova hangáru, musí být min.10 m, z tohoto důvodu byly vyloučeny obloukové haly
Kopta – doporučuji teď neřešit odstavnou plochu, není to problém
Dudek – konstatuje, přibude 1 éro Forman, 1 éro Knapovský + 4 z ostatních hangárů
Petráček
- nerazit teorii dražšího hangárování v novém hangáru, ale řešit cenu stejnou pro všechny
- pak možné zaparkovat v novém hangáru i více letadel, když majitelé nebudou platit za vyšší komfort
- dobrá myšlenka vzhledem k vývoji AK a přijetí nových členů včetně nových letadel
Veska – lze v uvažované nejlevnější variantě vrata z boku -NELZE
Petráček – návrh na založení svépomocí-ušetření financí
Nutil – poptáme, kolik bude stát první řada založení a vyhodnotíme s cenou svépomocí
Dudek – přislíbil vybagrovat základní rýhu pro ztracené bednění
Hubáček – ozval se už někdo z členů s nabídkou finanční spoluúčasti při stavbě hangáru?
Nutil
- ANO
- finanční analýza bude zpracována, předložena členům a bude zde zároveň výzva pro všechny členy
- v minulosti se již členové stejnou formou podíleli na nákupu pozemků
Maňák – zvažuje se připojení elektřiny i vody do hangáru? -ANO – připraveno, zafinancoval L. Černý
Veska – přislíbil zavedení elektřiny svými silami, až bude hangár stát
Kopta – nyní je důležité, abychom se dohodli, zda budeme stavět a v jaké variantě
Petráček – kolik by stála plechová střecha? -ZATÍM NEPOPTÁNO
Hubáček – nebude problém se změnou stavby před dokončením? -NE dle vyjádření projektantů
Veska – jak dlouho platí současná cenová nabídka? -Do 31.12.2021
Nutil
- odpovídá na dotaz na pravidla elektronického hlasování
- pravidla se tváří úplně stejně, jako při hlasování na členské schůzi
- možno hlasovat pro, proti, zdržel se
- aby bylo hlasování platné, musí se zúčastnit nadpoloviční počet hlasů
- není dobré preferovat el. hlasování před Členskou schůzí, ale dobré v případě Covidu
- elektronické hlasování je rychlejší, vyhlášení Členské schůze zabere více času, někdy je nutné jednat rychle (platnost cenové nabídky)
- v současné chvíli 3 členové nemají technickou možnost hlasovat elektronicky
- systém funguje, pokud něco nefunguje, je to problém na straně uživatele, pro tento případ je možné se obrátit na IT klubu – M. Knapovského, poradí, pomůže
- možno hlasovat výjmečně formou SMS, M. Knapovský uloží a zanese do hlasování
Kopta – nyní je v el. hlasování 5 variant
Šroll – z hlasování jsem měl pocit, že už jdeme stavět
Nutil – dokud neodsouhlasí Členská schůze financování, nemůže být učiněna objednávka stavby
Kopta
- hospodaření v roce 2020
- příspěvky členů cca. 243.000,-
- Vodafone, Čech 106.000,-
- výdaje cca. 250.000,-
- přebytek cca. 108.000,-za rok 2020
- v bance máme nyní cca. 700.000,-
Petráček – na provoz letiště připadá historicky cca. 100.000,-/rok
Pirner – do kdy platí el. hlasování? -Do 12.12.2021
Petráček
- lze urychlit hlasování?
- vidí správce systému, kolik lidí hlasovalo? -ANO
Knapovský – návrh, že zviditelní v el. systému hlasování počítadlo, kolik lidí už hlasovalo – výbor děkuje a pověřuje ho toto provést
Nutil – hrozí samozřejmě riziko, že se v tomto hlasování nevybere žádná varianta hangáru z důvodu rozptýlení hlasů
DISKUZE V LETECKÉM KLUBU UKONČENA – ZAPSAL SEIBRT