Ahoj kamarádi,
sdílím zajímavý zážitek a jedno poučení. Včera jsem byl na letišti svědkem bezpečnostního přistání s vypnutým motorem. A nejednalo se o nácvik. Na ULL došlo během letu po okruhu k vypadnutí přívodu paliva do jednoho z karburátorů a výtoku paliva do prostoru motoru a výfuku. Posádka detekovala silný závan benzínu v palubní kabině, pilot se rozhodl pro okamžité zastavení přívodu paliva a přidání plynu až do úplného zastavení motoru za letu. Bezpečnostní přistání proběhlo bez problémů. Když jsem se přišel podívat, co se děje, již byl otevřený kryt motoru a bledý majitel letadla nechápavě kroutil hlavou. Pravděpodobně díky používání paliva s aditivy a samozřejmě díky nedostatečné předletové kontrole nebylo odhaleno zásadní změknutí a částečné rozpuštění černé palivové hadice přivádějící benzín do jednoho z karburátorů. Samosvorná převlečka za letu povolila a hadice vypadla z přívodního ventilu karburátoru. Neměl jsem dost drzosti fotit postižené letadlo, tak jsem převlečku vyfotil na svém motoru. Můj instruktor doporučil okamžitou výměnu všech palivových hadic a zbavit se samosvorných převleček náhradou za klasické se šroubkem. Letadlo bylo s motorem v servisu před necelým rokem a pak plus mínus stálo v hangáru bez létání. Krásné počasí, snaha být co nejdříve ve vzduchu. Poučení – aspoň pro mně: kontrololu před vzletem nepodceňovat, nepoužívat benzín s aditivy, zbavit se samosvorných převleček a jednou za 4 roky vyměnit palivové hadičky komplet.
Fotka samosvorné převlečky a černé hadičky palivového systému.
Já jsem si nakonec užil více jak dvě hodinky ve vzduchu bez problémů, tak přikládám pár inspiračních fotek.
./Míra
Napsat komentář