TL-Ultralight Kondor – Vysokovská lentilka

Kondor a Kondor Plus jsou blízce příbuzná a podobná hornoplošná ultralehká letadla, sedící dvě vedle sebe s dvojím řízením. Oba mají konvenční uspořádání, hlavními rozdíly jsou silnější motor, snížená zadní část trupu a prodloužené zadní prosklení kabiny Condor Plus. Oba mají kovové konstrukce potažené látkou, i když Plus má kompozitní obložení zadní části trupu. Křídlo má konstantní tětivu s mírně tupými konci, s klapkami vyplňujícími odtokovou hranu uvnitř křidélek. Hlavní vzpěry křídla mají tvar V a jsou připevněny ke spodní části trupu, k čemuž jim pomáhá nějaké sekundární vyztužení. Ploutev a kormidlo jsou zahnuté, s dlouhým hřbetním zaoblením. Ocasní plocha je namontována na horní části trupu a má zahnutou náběžnou hranu. Výškovka na pravoboku je letově nastavitelná pouze u Kondor Plus. Oba typy mají obvykle pevné tříkolkové podvozky s hlavními koly na konzolových nohách. Možností jsou kryty kol a nohou. K dispozici je také pevný konvenční podvozek s ocasním kolem. Kondor je poháněn 39,5 kW (53 k) Rotax 503,2 V UL CB. Standardní motor Kondor Plus je 48,5 kW (65 k) Rotax 582 UL-DCDI, pohánějící dvoulistou vrtuli, ale možné varianty byly i 59,7 kW (80 k) Rotax 912 UL-DCDI nebo 74,6 kW (100 k) Rotax 912 .

Technické parametry

délka: 6,08 m
rozpětí: 10,60 m
výška: 2,30 m
plocha křídla: 14,84 m2
prázdná hmotnost: minimálně 265 kg
max vzletová hmotnost: 450 kg
objem paliva: 50 l
motor: 1 × Rotax 582 UL-DCDI dvouválec vzpřímený řadový dvoudobý, 48,5 kW (65,0 k)
vrtule: 2listé
max rychlost: 160 km/h
cestovní rychlost: 140 km/h
pádová rychlost: 57 km/h

Fotografie kokpitu

Kondor – kokpit

Galerie