Roko Via

je český dolnoplošník, dvoumístný v konfiguraci sedadel vedle sebe, jednomotorový v konfiguraci ultralehký nebo lehký sportovní letoun, který navrhl Milan Bristela a Jiří Konečný. Letoun je dodáván jako kompletní letadlo připravené k letu. Letoun byl navržen tak, aby vyhovoval jak evropským pravidlům pro mikrolehká letadla, tak i americkým předpisům pro lehká sportovní letadla, a to použitím různých verzí pro každé regulační prostředí. Letoun je vyroben z hliníku a má 130 cm širokou kabinu na rameni s bublinkovým překrytem nad kokpitem. Křídla mají klapky.. Letoun má pozoruhodně vysoké užitečné zatížení 279 kg. Podvozek je tříkolové konfigurace.

Technické parametry

délka: 6,45 m
rozpětí: 10,10 m
výška: 2,28 m
plocha křídla: 13,00 m2
prázdná hmotnost: 330 kg
max vzletová hmotnost: 600 kg
objem paliva: 130 l
motor: plochý čtyř píst chlazený vodou/vzduchem Rotax 912ULS, po oturbení 140k
vrtule: 3-listá, za letu stavitelná TL-Ultralight PowerMax
max rychlost: 240 km/h
cestovní rychlost: 200km/h
pádová rychlost: 55 km/h s klapkami 30′
stoupání ve dvojím obsazení: 5m/s
g limity: +4/-2

Fotografie kokpitu

kokpit Roko Via