Ahoj Kamarádi,

Jaro dalo o sobě konečně vědět, takže mohly konečně na kopci vzlétnout i větroně. Už bylo na čase, zimní přestávka byla neskutečně dlouhá.

V pátek 21. dubna jsme se dopoledne sešli, abychom mohli naše letiště a různá létající zařízení ukázat dětičkám z mateřské školky na Kramolně. Třeba se z některých z nich stanou za nějaký čas naši kolegové. Znalosti z leteckého prostředí měly děti velmi dobré, odpovídaly na kontrolní otázky správně, za což dostaly pochvalu a také lízatko. Škoda, že se musely brzy vrátit na oběd, aby nerozzlobily paní kuchařku. Čas strávený s nimi byl moc fajn. Děkujeme za návštěvu!!!
Po té jsme se přesunuli pod kopec na letiště v Novém Městě nad Metují, kde jsme si poctivě zavrtali na Blaníku, plus další mimořádné případy na palubě, vše zakončené přistáním do omezeného prostoru na příč přistávací dráhy. Protože naše Samba po generálce motoru ještě nemůže vlekat, do 1000 metrové výšky nás neúnavně tahal novoměstský Skyline, pilotovaný Kaufínem.
V sobotu jsme oprášili křídla našich miláčků, provedli důkladné předletové prohlídky a odpoledne se vydali na plánovaný výlet nad hory bystřické. Podle předpovědi se zde měly nacházet krásné kumuly. A také se zde nacházely a to bezmála v tříkilometrové výšce! V rámci „místního“ létání a rozlétání jsme si ukrojili první jarní přeletové kilometry, kterých bylo nakonec více jak 200 a potočili ve stoupácích, jejichž síla byla impozantní, nad Hejšovinou více jak 7m/s. V kraji kumuly nebyly, ale i v čisté termice jsme nakonec pořídili nalétat skoro 5 hod.
Za to, že jsme mohli oba dny letět, moc děkujeme Petrovi Kaufmanovi.
Tak Termosko, hlásíme, že jsme připraveni a doufáme, že už se konečně dočkáme toho pětistovkového počasí.
Petr Seibrt
.
PS: Ještě bychom rádi poděkovali Standovi Merglovi a vůbec LKNM, za možnost účasti na jejich jarním školení pilotů 1.dubna. Školení bylo parádnické, diskuze během školení byla podnětná a potřebné informace a znalosti byly načerpány. Stando, ještě jednou díky moc a omlouváme se, že lepší fotku nemáme. Nenechte se tak zmást Standovým přísným výrazem, ale u rozboru nehod není místo na úsměvy.
.
Náš guru pilot a školitel Standa Mergl.