Savage Shock Cub
Savage Shock Cub je letadlo určeno do těch nejnáročnějších podmínek. Typově vychází Shock Cub ze slavného předchůdce a legendy Bush Flying letadla – Piper Cub. Na první pohled je ale zřejmý posun v technice, designu a moderní výbavě.
Shock Cub nezapře své Bush Flyingové geny. Díky Hyper STOL křídlu se sloty a dvouštěrbinovými fowlerovými klapkami dosahuje Shock Cub úctyhodných parametrů, jako jsou délka přistání/vzletu a minimální přistávací rychlost. Letadlu Shock Cub stačí na přistání plocha kratší než 18 metrů! To už se dá sednout leckde. Za své hovoří i minimální rychlost letu v přistávací konfiguraci – pouhých 29 km/hod. Ve výbavě nechybí obří Tundra kola, odpružená statnými tlumiči, která dovolují letadlu Shock Cub přistávat na velmi hrubých plochách.
S letadlem Shock Cub se dá užít spousta zábavy a je to ideální společník na výlety do přírody. Stačí vzít karimatku, spacák, jídlo na tři dny a vyrazit.
Jak říká jeho šťastný majitel, je to úplně jiné létání než s rychlým dolnoplošníkem, takové – spíš balónové létaní :-).
Technické parametry
rozpětí: 9m
délka: 6.84m
výška: 2.25m
plocha křídla: 15.2m2
prázdná hmotnost:390kg
max vzletová hmotnost: 600kg
pohonná jednotka: Rotax 912 100k
vrtule: třílistá pravotočivá hydraulicky stavitelná Woodcomp
min. rychlost s klapkami/sloty a běžízím motorem: 29km/h
max.rychlost: 185km/h
cestovní rychlost: 140km/h
kapacita nádrže: 68l
vytrvalost: cca 4 hodiny
Zajímavosti k tomuto typu letadla – Je to STOL (Short Takeoff and Landing). Tato letadla jsou jedinečná díky svému designu, který jim umožňuje operovat na velmi krátkých ranvejích, v obtížném terénu nebo na provizorních přistávacích plochách, kde běžná letadla nemohou efektivně fungovat. Jejich jedinečnost spočívá v technických vlastnostech a provozních schopnostech. Takže délka vzletu s pilotem pouze cca 30m, přistání pak do 70m. S tím jde vzlétnout i přistát takzvaně na pětníku, takže když fouká silnější vítr kolmo na dráhu, proti větru se šikovnému pilotovi podaří přistát na dráhu i příčně. A díky kolům, jak vidíte sami dole na fotkách, tak nějaký krtičinec nebo dolík na dráze není důvod k panice.
Fotografie Kokpitu
Galerie letounu
Motor Rotax 912 a jeho uložení